Saturday, March 14, 2015

Coretan Tahun 2015

Tahun 2014 telah tiga bulan melabuhkan tirainya dan meninggalkan kenangan indah dalam ingatan 8 orang pensyarah Jabatan Pendidikan Seni Visual (JPSV). Pelbagai aktiviti telah dapat dijalankan dengan baik dan lancar seperti Latihan Pembangunan Staf (LPS) di Institut Kraf Negara dan di Pulau Carey, Banting, Selangor, Pertandingan Inovasi Pendidikan, Pelancaran Pusat Kemahiran Berfikir (KBAT), Pembentangan Wacana Ilmu dan sebagainya.

Semoga tahun 2015 ini kami dapat menabur bakti sebagai seorang pendidik dan dalam masa yang sama dapat menghasilkan karya seni untuk Pameran 2016 di Institut Seni Indonesia (ISI), Yogyakarta, Indonesia nanti.

Begitu juga tidak terlalu lewat untuk mengucapkan sekalung tahniah juga kepada Pn. Azizah Suleiman , Ketua Jabatan kami yang telah dinaikkan pangkat ke DG52 (KUP). Syukur alhamdulillah. Kami tumpang gembira dan bangga.

Semoga pelbagai perancangan JPSV yang telah disusun dan diatur seperti Pertandingan Inovasi, Penyelidikan, Servis dan Engagement (S&E), Pedagogi Inklusif, Praktikum pada untuk tahun ini berjalan dengan lancar.

Berikut merupakan sebahagian aktiviti yang telah dilaksanakan oleh Jabatan Pendidikan Seni Visual sepanjang tahun 2014.

Sebahagian pensyarah JPSV yang terlibat dengan Pertandingan Inovasi
Sempat mengabadikan kenangan besama pelajar yang terlibat
Sebahagian peserta  Kursus Kraf dengan hasil karya masing-masing
Peserta Lawatan ke Pulau Carey bergambar beramai-ramai 
Melihat hasil Kraf kayu Orang Asli Pulau Carey
Pembentangan Wacana Ilmu

No comments:

Post a Comment

Majlis Apresiasi dan Karnival e-Inovasi Pendidikan (MAKIP 2020)

 Majlis Apresiasi dan Karnival e-Inovasi Pendidikan (MAKIP 2020) telah dijalankan pada 13 Ogos 2020 yang lalu di Dewan Dato' Razali Ism...